Bonjour,
Nous voici toujours au Mondial de l'Auto a Paris en 2010. Cette Peugeot 404 Diesel de records a ete concue sur une base de cabriolet, convertie en monoplace. Elle a ete cree pour mettre en avant l'endurance et les performances des moteurs Diesel de Peugeot. Ce genre de motorisation etait en effet a l'epoque peu repandue, et avait une image utilitaire.
Equipee d'un moteur 1948 cm3 de 68 chevaux, ce qui prete a sourire aujourd'hui, elle a battu environ 22 records internationaux en Juin 1965 sur l'anneau de Monthlery, dont les 72 heures a 161,49 km/h de moyenne (5 pilotes se sont relayes au volant).
En Juillet 1965, la voici equipee d'un moteur de 2163 cm3, avec lequel 18 nouveaux records mondiaux sont battus.
A bientot,
auTHOMobilia
Hello,
Here we are still at the 2010 Paris Car Show. This Peugeot 404 has been built on a 404 Convertible base, and has been tranformed into a monoseater. It has been created to prove the toughness and the performance of the Peugeot Diesel engine. This sort of engine had a reputation for trucks and tractors, not cars.
With a 1,948cc engine developing 68 HP (what makes people laugh today for a record breaking car), it got 22 international records under its belt in June 1965 at the Monthlery track. One of them was the 72 hours being covered at an average of 161.49 km/h (5 pilots took turns).
It came back in July 1965 with a 2,163cc engine, with which it beat another 18 world records...
See you soon,
auTHOMobilia.
No comments:
Post a Comment